יום ראשון, 11 בינואר 2009

יונית לוי - הסאגה ממשיכה

בפוסט קודם דנו במימיקה הצדקנית שבה יונית לוי מלווה כתבות בנושא הצד הפלסטיני בעזה. מסתבר שהדלת בנושא זה הייתה פתוחה לחלוטין. כ-35,000 גולשים חתמו על עצומה בנושא (העצומה נסגרה כבר) - והכתבות בעניין הוצפו בטוקבקים.

ומה יש לתקשורת לאמר בנדון ? כחזית אחרת התאגדו להם כל אבירי התקשורת להגנתה של יונית.

אריאנה מלמד
במאמר טוחן טוענת שהיא "לא מצאה רבב או נטייה פוליטית בהתנהגות של יונית" תוך כדי שירבוב לא ברור של טענות מופרכות על שוביניזם וסמל סקס בדעיכה. לינוי-טוקבק-בר-גפן ייחדה לזה אייטם בתכנית הלינקים שלה כשנחמן-מחלק המים-שי (כן - ההוא מקדימה..) מסביר שהיא בהחלט אמורה להביא את דעתה האישית, ודובר נוסף באייטם טוען שכל היוצאים נגדה הם "ימנים, קיצונים, ומחרחרי מלחמה".

בניגוד לממשלת ישראל שחיכתה 8 שנים התקשורת יודעת שעל כל איום עליה צריך להגיב מייד ובעוצמה - ואל המערכה נשלחו דוברים נוספים. חדשות 10 (אחרי שנהנו יומיים לראות איך צולבים את הצ'ילבה..) הוציאו הודעה רשמית שטוענת שהביקורת על יונית היא "פרץ של שנאה שמלווה בביטויים מעוררי חלחלה". בואללה תרבות העדיפו את
התשובה הסאטירית כשהם מציעים את איתמר בן-גביר וגאולה עמיר כמחליפים אפשריים ליונית לוי.

ואם כל זה לא הספיק - נשלף לו גם נשק יום הדין - כוכבי "ארץ נהדרת". בתום מהדורת החדשות המרכזית, ישב באולפן "ארץ נהדרת" איל קיציס כשמאחוריו חלק מכוכבי התכנית מחופשים לחיילים ויחד שרו : "יונית לוי נשמה".

היה מאוד מעניין לראות את כל התגובות השונות (והסותרות..) - החל מ"הכל קשקוש - והיא בכלל נייטרלית" - דרך "זכותה להביע את דעתה ורגשותיה" - וכלה בג'וקר שתמיד עובד "פרץ של שנאה, ימניים קיצוניים, מחרחרי מלחה".

בשבע עיניים תוהה - האם נושאי הדגל של התקשורת הפתוחה לא יודעים לקבל ביקורת ? האם אין צדיק אחד בסדום הטפיחה העצמית שמוכן ולו להרהר באפשרות שיש משהו בביקורת העממית הסוחפת נגד יונית ?

בשבע עיניים התרשם מאוד מהמהלך המתוזמן של גופי התקשורת בנושא, כולל ירי מכלים שונים, הגנה מתואמת, ושימוש בנשק לא קובנציונאלי, ומציע להם להצטרף לחיילים במלחמה בעזה. שם הם יועילו הרבה יותר.
שווה קריאה חדש-הוט

2 תגובות:

  1. זה ממש האימפריה מכה שנית...

    מחכי לשובו של הג'די

    השבמחק
  2. דוקא בארץ נהדרת הדמות של יונית ניסתה לשיר "התקווה" כדי להוכיח שהיא בצד שלנו.

    כותבי ארץ נהדרת בעצם רמזו לנסיונותיה כביכול של יונית להתנער מדמות השמאלנית, ודוקא במקרה הזה הם הלכו עם העם שרוצה את ראשה של יונית ולא עם אותם אנשי תקשורת שהזכרת.

    השבמחק