יום רביעי, 28 בינואר 2009

נעל צבאית כבדה בראש לעמנואל רוזן

אם בפוסט קודם המלצנו להשליך על עמנואל רוזן מגף כבד, לאור התכנית הערב בשבע עיניים ממליץ להמיר אותה בנעל צבאית כבדה.

במסגרת פינת הביקורת, "נעל בראש" בתכנית "משעל חם", ביקר רוזן את מג"ד 51 מגולני שנאום טרום כניסה לעזה השתמש בניסוי שניתן היה להבין ממנו כי התאבדות עדיפה על נעילה בשבי.

בשבע עיניים אמנם לא מכיר את מג"ד 51, אבל יכול לדמיין איך נראים חייו. עבודה קשה ובלתי פוסקת סביב השעון, גידול ילדים בשלט רחוק, מערכת יחסים שמצריכה אישה מאוד אוהבת ותומכת, וסיכון חיים תמידי.

מג"ד גולני, דקות לפני הכניסה, נושא מה שמכונה "נאום רעל" בגולני. הגדוד אסוף, כולם עם ציוד קרבי עליהם, שעת ערב קרה בשדות של עזה. ומשם - כניסה למלחמה - עם כל הסיכונים בכך - מלחמה שנועדה להגן על כולנו.

עמנואל רוזן מנתח לו בנחת את הנאום כאילו היה שיר של ביאליק שבו כל תו ומשקל מקבל משמעות נסתרה. אני לא סבור שהמג"ד באמת התכוון להורות על התאבדות, לפעמים, ובוודאי במהלך "נאומי רעל" דברים נאמרים בהקצנה כדי להדגיש את חשיבות אי הנפילה בשבי ולא כדי לעודד מילולית להתאבדות.

אם כבר היה רוצה עמנואל רוזן להיות רציני, היה דן ב"רוח המפקד" בצה"ל ובהנהגה הישראלית שמוטרדת מחטיפה כנשק אסטרטגי יותר ממות חייל - (זוהי מהותו של נוהל חניבעל) ובעיקר בנסיבות שהביאו את החברה הישראלית לכך. אחת מהם היא למשל עסקאות חילופי שבויים בתמורה אסטרונימית שלכאורה מגלות רגישות לחיי החיילים ולמעשה מובילות להלך רוח שמעדיף מוות של חיילים מנפילה בשבי.


עמנואל רוזן מלמד אותנו שהרבה יותר קל להשליך נעליים מהאולפן המחומם, מאשר להקריב ולסכן את חייך למען האחר בשטח - ובטח הרבה יותר קל להיות שטחי מלדון ברצינות בעניין מהותי.



נ.ב. בגזרת נתניהו אין חדש. גם הפעם - כמה מפתיע - הוא קיבל את הנעל מעמנואל.
שווה קריאה חדש-הוט

3 תגובות:

  1. עמנואל רוזן בסה"כ חולה רייטינג. עוד אחד ממתיפיפיי הנפש שבקרבנו.

    "האויב הכי גדול של הדמוקרטיה, היא הדמקורטיה!"

    אל לנו ליפול ולהוריד מורלנו, עקב האויב הפנימי.

    לפעמים "האויב האמיתי, הוא האויב שבפנים" ראו ערך "עמנואל רוזן".

    תגובתו ופירושו גרוע מפעולות החמאס!

    עצוב שככה.

    איך נפלו גיבורים!

    השבמחק
  2. מי אמר שאנחנו טובים יותר מהחמאס, גם לנו יש את השאהידים שלנו ופולחן האישיות למתים.

    ביזיון!

    השבמחק
  3. אתה באמת חושב שאנחנו כמו החמאס ????

    השבמחק